Aktualności

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że w oparciu o nowelizację ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia  20 lipca 2017 r. przygotowany został projekt aktualizacji Statutu Spółdzielni zawierający proponowane zmiany wynikające z ww nowelizacji.

Ewentualne uwagi do zmian aktualizacyjnych lub propozycje dodatkowych zapisów prosimy zgłaszać do biura Spółdzielni do dnia       31 sierpnia br.

Projekt Statutu ze zmianami został opublikowany na stronie internetowej oraz wyłożony w Sekretariacie.

                    Zarząd

        SM „Osiedle Wilanów

 

Klauzula informacyjna zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa

w zakresie ochrony danych osobowych (tzw. RODO).

Szanowni Państwo,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych RODO w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwanego: „RODO”), informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Osiedle Wilanów”     z siedzibą w Warszawie (02-921) przy ul. Niemirowskiej 1 lok.4, KRS 0000006346, tel. 22 842 11 87, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .
  2. Dane osobowe przetwarzane są przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Osiedle Wilanów” na podstawie art. 1 Ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych oraz §4 i §5 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Osiedle Wilanów”, w celu:
  1. zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych i innych potrzeb członków Spółdzielni, ich rodzin oraz osób nie będących członkami Spółdzielni;
  2. spełnienia obowiązku zarządzania i administrowania nieruchomościami stanowiącymi mienie Spółdzielni oraz mienie powierzone.
  1. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania, konsekwencja niepodania danych jest brak możliwości realizacji przez administratora zadań ustawowych i statutowych.
  2. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu oraz skargi do organu nadzorczego.
  3. Dane osobowe mogą być przekazywane upoważnionym odbiorcom danych osobowych, którzy wskażą podstawę prawną i interes prawny.
  4. Dane osobowe będą przechowywane w terminie ustawowym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz do czasu przedawnienia się ewentualnych roszczeń.                                

                                                                                                                       Zarząd SM "Osiedle Wilanów"

Niech osądzą mieszkańcy … c.d.

    Z uwagi na niezamieszczenie w „Biuletynie Wilanowskim” sprostowania do artykułu „Niech osądzą mieszkańcy…” publikujemy jego treść:

    Artykuł zamieszczony w „Biuletynie Wilanowskim” z dnia 22 listopada 2015 r. autorstwa  Pani M.D. „Niech osądzą mieszkańcy” zawiera treści wyjątkowo tendencyjne mające na celu zdyskredytowanie Zarządu i Rady Nadzorczej SM „Osiedle Wilanów”.

    Przedmiotem artykułu jest ocena remontu wewnętrznych instalacji zasilających energii elektrycznej – WZL w budynku przy ul. Gubinowskiej 4, przeprowadzonego w I połowie 2015 r.

    W dniu 12 sierpnia zostało złożone na ręce ówczesnego Przewodniczącego Rady Nadzorczej pismo od dwóch mieszkanek budynku przy ul. Gubinowskiej 4, z prośbą o przeprowadzenie przez Radę Nadzorczą cyt.:”Kompleksowej kontroli dokumentów wystawionych przez wykonawcę remontu pod względem formalnym i merytorycznym oraz ich zgodności z warunkami umowy oraz Regulaminem przeprowadzenia przetargów.”

    Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 24 sierpnia zleciła przeprowadzenie kontroli, którą przeprowadziło dwóch członków Komisji Technicznej RN, przez zbieg okoliczności, późniejsza Przewodnicząca Rady Nadzorczej.

    Protokół zawiera obszerną analizę procedur związanych z wyborem wykonawców oraz analizę związanych z tym zadaniem dokumentów, natomiast kończy się wnioskami zobowiązującymi Zarząd do bardziej precyzyjnego określenia przedmiotu remontu, staranniejszego opisywania faktur oraz uzgadniania z Rada Nadzorczą zmian w Planie remontów, które występują w ciągu roku.

    Protokół z przeprowadzonej kontroli został przyjęty na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 28 września 2015 r.

    W dniu 14 września 2015 r. odbyło się zebranie mieszkańców Gubinowska 4 na którym zostały wyjaśnione wszelkie niejasności związane z przedmiotowym remontem. Ponadto zebrani nie zgłosili jakichkolwiek wniosków o przeprowadzenie dodatkowej kontroli. Przeciwnie zebrani zwrócili się do wszystkich Członków KDM-u którego członkiem jest również p. M.D., aby skupili się w swojej pracy na problemach merytorycznych, a nie osobistych animozjach.

    Nie będąc zadowolona z wniosków wynikających z przeprowadzonej kontroli przez Radę Nadzorczą, autorka artykułu skierowała doniesienie do prokuratury, w sprawie wyrządzenia Spółdzielni szkody majątkowej polegającej na przekroczeniu kosztów inwestycji o ponad 100 tys. zł.

    Prokuratura odmówiła wszczęcia postepowania z przyczyn formalnych opisanych w artykule, jednakże w uzupełnieniu do decyzji prokurator zawarł uwagę cyt.:”oceny Z.D. mają charakter subiektywny, zgodny z jej prywatnymi zapatrywaniami na to, w jaki sposób powinna być zarządzana Spółdzielnia”.  

   Dla przypomnienia informujemy, że w wyniku przeprowadzonej procedury przetargowej została zawarta umowa na wykonanie instalacji elektrycznej na kwotę 429.840,00 zł, przy czym zafakturowana wartość robót opiewa na kwotę 427.990,06 zł. Zawarta umowa na wykonanie instalacji WLZ nie zawierała kosztu zakupu i montażu opraw oświetleniowych oświetlenia podstawowego i oświetlenia awaryjnego typu ENSTO za łączną kwotę 83.727,37 zł. których to zakup został uzgodniony z mieszkańcami poprzez ich reprezentację jaką jest KDM

   Jeśli chodzi o zarzucane Zarządowi przez p. M. D. przekroczenie kosztów remontu jest po prostu pomówieniem, gdyż kwota wydatkowana na oprawy oświetleniowe nie  była ujęta w umowie zawartej na podstawie przetargu, a potrzeba zakupu nowych opraw wynikała z oceny technicznej zdemontowanych w czasie remontu opraw, które ze względu na swoje techniczne zużycie nie nadawały się do ponownego montażu. Dla wyjaśnienia taka procedura przy wymianie WLZ jest przyjęta i stosowana oraz zapisana w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, który jest podstawowym dokumentem w procedurze przetargowej.

    Jak możemy się tylko domyślać, że p. M.D. – autorka artykułu i p .Z.D. – wnioskodawczyni doniesienia do prokuratury to ta sama osoba p. Z.M.D.

  Zainteresowanych Członków Spółdzielni zachęcamy do zapoznania się z protokołem pokontrolnym dotyczącym omawianego problemu oraz z protokołem Rady Nadzorczej z dnia 24.08.2015 r. zamieszczonym na logowanej stronie.

Zarząd

SM „Osiedle Wilanów"

Warszawa dnia 26.01.2016 r.

KOMUNIKAT

w sprawie ochrony danych osobowych

W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi udostępniania danych osobowych osób zamieszkujących budynki należące do zasobu naszej Spółdzielni Zarząd S.M. „Osiedle Wilanów” uprzejmie informuje, iż organy Spółdzielni są obowiązane do przestrzegania obowiązków i zakazów wynikających z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Dane osobowe naszych członków oraz pozostałych mieszkańców Osiedla Wilanów nie są i nie mogą być udostępniane w sposób automatyczny lub nieograniczony.

Dla zapewnienia należytego przestrzegania przepisów w/w ustawy każda sprawa wiążąca się z udostępnieniem jakichkolwiek danych osobowych przetwarzanych przez naszą Spółdzielnię jest rozpatrywana i załatwiana indywidualnie.

                                                  Zarząd                      

 

/-/ Janusz Smyl     /-/ Henryk Dumała             

SM Osiedle Wilanów

Dane kontaktowe

ul. Niemirowska 1 lok. 4
02-921 Warszawa
NIP: 525-000-63-25
Tel/fax 22 8426471
e-mail: sekretariat@smoswilanow.pl